Tuki - Vilkas Now
- Now »
- maksaminen »
- PayPal
Etsitkö Vilkas Suite tukea?
Vilkas Suite tukeenPayPal
Voit tarjota asiakkaillesi kolmannen osapuolen maksutapoja, kuten PayPal. Asettaaksesi maksutavan kauppaasi, sinun täytyy rekisteröityä PayPaliin ja hankkia API-tunnustiedot, jotka ovat välttämättömiä linkittääksesi kaupan PayPaliin ja saadaksesi maksuja.
Kuinka saat API-käyttöoikeustiedot
1. Ylläpitoalueen päävalikossa, valitse Asetukset ja sitten Maksu.
2. Sivulla näet kaikki maassasi käytössä olevat maksutavat. Lisätäksesi maksutavan tai muokataksesi sitä, lue artikkeli Maksutavat.
Valitse PayPalin logo.
3. Täältä löydät kaikki tiedot prosessin yksityiskohdista, kuten myös tiedot lisämaksuista. Määrittääksesi PayPalin tunnuksen, paina vasemmalla olevaa Lisää-nappia.
4. Sivun ylimpänä näet ohjeet maksutavan asettamiseksi. Linkittääksesi PayPal-tunnuksesi kauppaasi, sinun täytyy hankkia API-käyttöoikeustiedot. Valitse Rekisteröidy PayPal-palveluun (vaihe 1).
Huomaa: Sinun täytyy avata PayPayl Business -tunnus. Jos sinulla on jo PayPal-tunnus, voit päivittää sen maksutta Business-tunnukseksi.
5. PayPalin API-käyttöoikeustiedot saat kohdan 2 linkin kautta. Sieltä saa kopioitua tunnukset suoraan kyseiseisiin kenttiin.
6. Valitse Pyydä API-allekirjoitusta, sitten Hyväksy ja lähetä.
7. Näet tietosi painamalla Näytä.
8. Kopioi ja liitä käyttöoikeustiedot vaadittuihin kenttiin (kohta 5).
9. Tallenna muutokset.
PayPal maksutavan asetukset
PayPalin Asetukset-välilehdellä on kaksi asetusta.
-
Käyttötila - Täytyy olla valittuna Tuotannossa, että maksutapa toimii.
-
Näytä PayPal Express -painike ostoskorissa - Lisää napin ostoskoriin, jolla voi ohittaa kaupan ostoprosessin ja tilaajan tiedot tulevat PayPalilta tilaukselle.
PayPal Express -toiminnolla PayPalilta tulevat tiedot siten, miten asiakas ne on PayPalin päässä määritellyt, joten kaupan ostoprosessin kentät ja pakollisuudet eivät vaikuta osoitetietoihin. Yleinen ongelma on esimerkiksi se, että puhelinnumeroa ei oletuksena kysytä PayPalissa, joten PayPal Expressin kautta tulleissa tilauksissa tämä puuttuu oletuksena. Tästä syystä Express-toiminnallisuuden voi laittaa joko pois päältä kaupan maksutavalta tai sitten ainakin PayPalin asetuksissa kannattaa määritellä puhelinnumero pakolliseksi tiedoksi.
Puhelinnumero pakolliseksi
-
Kirjaudu PayPaliin osoitteesta http://www.paypal.fi (tai .com).
-
Napsauta oikeasta yläkulmasta tunnustasi ja valitse Tilin asetukset (Account settings).
-
Valitse Verkkosivumaksut (Website payments) vasemmasta reunasta.
-
Napsauta kohdassa Verkkosivuston asetukset (Website Preferences) olevaa Päivitä (Update) -linkkiä.
-
Tällä sivulla on alempana kohta Yhteyspuhelinnumero (Contact telephone number), jossa voi määritellä puhelinnumeron pakolliseksi.
FAQ / UKK
Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Maksupalvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.
Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.
Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Tästä olemme laittaneet palautetta eteenpäin ePagesille, että saataisiin tälle asetus, mutta ainakaan vielä tuo ei ole ikävä kyllä mahdollista.
Voinko muuttaa, että tilausvahvistus lähtisi asiakkaalle vasta kun tilaus on maksettu?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Sähköpostitapahtumat > Tilauksen tila voit laittaa Tilauksen vastaanottoilmoitus -sähköpostin pois päältä ja sen sijaan asettaa Tilauksen tila - maksettu -tilan aktiiviseksi.
Sitten voit kopioida otsikon ja sähköpostiasetukset vastaanottoilmoituksesta maksettu-viestiin, jolloin sen näyttä normaalilta tilausvahvistusviestiltä.