Det är också möjligt att göra ändringar i bilder, som att rotera dem, ändra deras format eller den del av bilden som ska visas. För att göra detta, håll muspekaren över bilden i administrationsområdet och välj beskärningssymbolen.

För bästa resultat rekommenderar vi att produktbilderna är minst 1100 x 1100 pixlar stora och har samma format (t.ex. fyrkantiga, vertikala eller horisontella). Bakgrunden i produktbilderna bör tas bort så att de har en klar vit bakgrund.

 

 

För att dina kunder ska kunna använda bildzoomen på produktsidorna måste bilderna ha en viss storlek. Från 1100 x 1100 pixlar kan du vara säker på att bildzoomen fungerar på de flesta av dina kunders mobila enheter. Om en bild är för liten avaktiveras bildzoomen automatiskt för den bilden. I det här fallet visas bilden redan på sin högsta zoomnivå.

 

Eftersom originalbilden (till vänster) redan är synlig i full upplösning (329 × 218 pixlar), skulle en ytterligare zoom (till höger) bara visa en suddig bild. Speciellt på stora skärmar med hög upplösning kan det hända att en produktbild redan visas på sin högsta zoomnivå. Vi rekommenderar därför att du använder ganska stora bilder. Eftersom sidorna i din butik laddas dynamiskt kan du också vara säker på att det inte blir några laddningsproblem på grund av för stora bilder.

Du kan också inaktivera produktbildszoomen för din butik. I administrationen väljer du Inställningar och sedan Produktvy. Här kan du inaktivera det.