Integraatioratkaisu Visma L7 ja PrestaShop verkkokaupan välille
Ota yhteyttä ja kysy lisääVilkas on toteuttanut kattavan asiakaskohtaisesti räätälöitävän integraation, joka yhdistää asiakastiedot, tuotetiedot, saatavuustiedot, hinnastot sekä tilaustiedot PrestaShop verkkokaupan ja L7 välillä.
Verkkokaupan kehittäminen lähtee liiketoiminnan ja kohderyhmien ymmärtämisestä. Kyse ei ole pelkästä teknisestä toteutuksesta, sillä erityisesti integraatioissa tulee ymmärtää laajempi kokonaisuus sekä jatkuvuus. Asioida voidaan tehdä monella eri tavalla, mutta Vilkkaalla pyritään välttämään ns. “Quick and dirty” -tyyppisiä toteutuksia. Huolella määritellyt toimintamallit ja niiden mukaan tehdyt toteutukset tuovat varmuutta, vakautta ja kestävyyttä integraatioiden elinkaareen.
Luotettu
Vilkas on Visman suosittelema ja luotettu L7 integraatiokumppani. Ensimmäiset L7 integraatiot olemme toteuttaneet jo vuonna 2010. Integraatioratkaisut on toteutettu kokonaisuudessaan Vilkkaan toimesta yhdessä asiakkaiden ja Visman asiantuntijoiden kanssa. Hyödynnämme L7:n uusinta REST-rajapintaa.
Muokattava ja skaalautuva
L7 on monipuolinen toiminnanohjausjärjestelmä, jossa asiakas voi hyödyntää ominaisuuksia ja toimintoja eri tavoin. Tästä johtuen myös integraation tulee joustaa ja olla muokattavissa asiakkaiden erilaiset tarpeet huomioiden.
Kaikille kohderyhmille
Ratkaisut tukevat B2B, B2C ja B2E malleja. Esimerkiksi asiakaskohtaiset hinnastot ylläpidetään L7:ssa, josta ne luetaan reaaliajassa verkkokauppaan. Näin asiakkailla on aina ajantasaiset hinnat käytettävissä. Alustassa on vakiona kattavat ominaisuudet eri liiketoimintamalleille ja moduulilaajennoksilla ja asiakaskohtaisilla ratkaisuilla katetaan yksityiskohtaisemmat tarpeet.
Integraatiot
Integraatioiden toimintaa, kenttiä ja syklejä voidaan aina muokata tarpeen mukaan asiakaskohtaisesti. Näin usein myös tehdään, sillä harvoin yritykset toimivat täsmälleen samalla tavalla. Tässä on kuvattu yleisesti käytössä olevia toimintamalleja.
Tilaukset
Kun verkkokauppaan syntyy tilaus, siirretään se heti eteenpäin L7:ään. Siirto tapahtuu yleensä myyntitilauksena, jotta L7:ssa voidaan tarvittaessa tehdä vielä tilaukseen muutoksia. Tilaustietojen siirto on mahdollista toteuttaa myös myyntilaskuna, jolloin tilausrivien saldot päivitetään heti L7:ssa.
Tuotteet
Tuotteiden perustietojen ylläpito tapahtuu L7:ssa, josta ne päivittyvät automaattisesti verkkokauppaan. Kaikkea tietoa ei kannata ylläpitää L7:ssa ja tällaiset tiedot rikastetaan tuotteille verkkokaupassa, kuten esimerkiksi tuotteista laajemmin kertovat artikkelit tai videotiedostot.
Saatavuus ja inventaario
Tuotteiden saatavuus- ja saldotiedot päivittyvät massa-ajoina kerran vuorokaudessa sekä ajastettuna sovituin välein. Tarvittaessa integraatiota voidaan laajentaa esim. siten, että saatavuus tarkistetaan, kun tuote lisätään koriin tai kun tilausta ollaan viimeistelemässä. Näin varastosaldotiedot ja saatavuus on aina reaaliaikaista.
Asiakastiedot
Asiakastietojen master on L7. Kun asiakkaan tietoja muutetaan L7:ssa, päivittyvät ne verkkokauppaan ajastetusti. Integraatiota voidaan laajentaa toimimaan siten, että myös verkkokaupassa asiakkaat saavat muuttaa omia tietojaan ja josta ne päivitetään L7:ään.
Hinnastot
Asiakastietojen integraation avulla verkkokaupassa on käytössä myös asiakaskohtaiset hinnat. Muuttuneiden tuotteiden listahinnat päivitetään ajastetusti sovituin välein. Asiakaskohtaiset hinnat haetaan reaaliaikaisesti asiakkaan selatessa tuotteita ja lisätessä niitä ostoskoriin. Integraatio tukee näin täysin L7:ään rakennettuja hintasääntöjä.