Hakukoneoptimointi
SEO-optimoinnilla on suora vaikutus myynnin kasvattamiseen. Siksi verkkokaupan hakukonelöydettävyys pitäisi olla jokaiselle verkkokauppiaalle arkipäivää.
Hakukoneoptimointi ei ole rakettitiedettä, mutta se vaatii kokemusta, jotta tuloksia saadaan kustannustehokkaasti ja nopeammin. Tässä me olemme hyviä.
Näy paremmin, myy enemmän. Millainen sinun tilanteesi on?
Hakukoneoptimoinnin keskiössä on asiakas
Hakukoneoptimointia on ennen kaikkea laadukas sisällöntuotanto ja sisällön suunnittelu. Käytännössä kun tuntee asiakkaan, voi käyttää kieltä, joka puhuttelee juuri häntä.
Asiakkaan ymmärtäminen suora linkki menestyvään liiketoimintaan.
Mitä enemmän verkkokauppasi näkyy Googlen hakutuloksien etusivulla, sitä enemmän voit saada asiakkaitasi verkkokauppaasi, joka puolestaan mahdollistaa positiivisen myynnin kasvun. Tärkeää on tavoittaa oikeaa kohderyhmää ja tarjota sille verkkokaupassa paras mahdollinen asiakaskokemus. Sitä SEO on yksikertaisimmillaan.
Hakukoneoptimoinnin askeleet
Optimoinnin alussa tehdään SEO-nykytilan selvitys, jossa kartoitetaan liikeidea, asiakkaat, tuotteet sekä hakukonenäkyvyyden lähtötilanne.
Hakukoneoptimointi jaetaan kolmeen osaan:
Tekninen SEO
Verkkokaupassa tapahtuva optimointi (On-page SEO)
Verkkokaupan ulkopuolella tapahtuva optimointi (Off-page SEO)
Hakukoneystävällinen sisällöntuottaminen verkkokaupassa on optimoinnin tärkein osa-alue yhdessä laadukkaan avainsanatutkimuksen kanssa.
SEO on jatkuvaa verkkokaupan kehittämistä ja otettava osaksi rutiineita.