Asiakasymmärrys
Omien asiakkaiden ymmärtäminen on ehdottomasti tärkein avain menestyvään kaupankäyntiin.
Asiakkaan on oltava myös kannattava. Tiedätkö, miten sitä hallitaan digitaalisessa kaupankäynnissä ja että palvelulupaus täyttyy?
Parempaa asiakasymmärrystä datan avulla
Digitaalisuus ja data mahdollistavat entistä paremman asiakasymmärryksen: saatavilla olevaa tietoa on paljon, minkä ansiosta yritys voi parantaa asiakaskokemusta ja sitä kautta myyntiä.
Dataa kannattaa ja tulee hyödyntää asiakaskokemuksen parantamiseksi. Digiaikana asiakas odottaa yrityksen tuntevan hänet ja palvelevan dataan perustuen hyvin ja nopeasti.
Tutustu verkkokaupankäynnin kasvuohjelmiimme
Tunne myy enemmän kuin järki
Asiakaskokemus on tunnetta. Tämä päivänä korostuu yksilöllisyys. Kuluttajat ovat yhä tarkempia siitä, mitä markkinointia he vastaanottavat ja keneltä. Asiakasymmärrys on yksi yksilöllisen markkinoinnin peruspilareista. Sanonta “kaikkea kaikille on ei yhtään kenellekään” pitää yhä vahvemmin paikkansa.
Mitä asiakkaasi tunteminen käytännössä tarkoittaa? Yksinkertaisuudessaan sitä, että yritys ymmärtää asiakkaidensa tarpeita. Tarpeet määrittävät sen, millaiset asiakkaat ovat sinun yrityksellesi ne oikeat.
Lue asiantuntijamme Ari Paksuniemen artikkeli aiheesta
Ymmärrys lisää myyntiä
Keitä ja millaisia asiakkaasi ovat?
Mistä asiakkaasi tulevat ja missä he ovat nyt?
Mistä he pitävät, mitä ostavat, milloin ja millä rahasummilla?
Miten voin vaikuttaa asiakkaan käyttäytymiseen positiivisesti?
Tässä on esimerkkejä siitä kaikesta tiedosta jota kauppiaalla olisi oltava menestyvään verkkokaupankäyntiin. Onko sinulla? Ota yhteyttä ja tarkistetaan tilanne!