Saat yhdellä sopimuksella verkkokauppaasi markkinoiden kattavimman maksutapavalikoiman. Selkeät tilitysraportit ja Extranet-kauppiasportaali tekevät kirjanpidon ja maksujen palauttamisen helpoksi, ja palvelun laadukas tekninen toteutus kestää suuretkin ostosruuhkat.
Paytrail-maksupalvelun hinta
Paytrail maksupalvelu veloittaa oman hinnastonsa mukaisen hinnan palvelunsa käytöstä. Lue lisää heidän omilta verkkosivuiltaan: https://www.paytrail.com/
Käyttöönotto
Rekisteröitymisen Paytrail-palveluun saat tehtyä suoraan kaupan maksutavasta, jolloin saat käyttöön yllä näkyvät hinnat tai jos olet tehnyt sopimuksen muuta kautta, niin voit tallentaa tunnukset suoraan maksutavalle.
Saat lisättyä Paytrail-maksupalvelun kauppaasi uutena maksutapana seuraavasti:
- Avaa kaupan hallinnassa Asetukset > Toimitus- ja maksutavat > Maksutavat -sivu
- Valitse "Maksutapa" valikosta "Paytrail" ja paina "Tallenna", jolloin uusi maksutapa tulee listaan näkyviin.
- Avaa maksutapa ja siirry sen kohtaan Asetukset.
- Voit rekisteröityä tältä sivulta Paytrailin palveluun tai jos sinulla on jo aiempi sopimus, niin voit täyttää tunnukset Kauppiastunnus ja Kauppiasvarmenne kenttiin.
- Tallenna
Kun tunnukset on tallennettuna maksutapaan ja maksutapa on asetettu näkyviin asiakkaille, maksutapa on käytettävissä, kun palvelu on asetettu aktiiviseksi Paytrailin toimesta.
Muista vielä testata miten maksutapa näkyy ja toimii kaupan asiakaspuolella.
Paytrail FAQ
Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Paytrail palvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.
Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.
Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Maksu > [avaa checkout] > Yleinen löytyy asetus "Tilaus muodostuu: ennen maksua / maksun jälkeen". Jos valitset, että tilaukset muodostuu vasta maksun jälkeen, niin maksamattomia tilauksia ei tule enää kauppaan muuta kuin poikkeustapauksissa.
Voinko muuttaa, että tilausvahvistus lähtisi asiakkaalle vasta kun tilaus on maksettu?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Sähköpostitapahtumat > Tilauksen tila voit laittaa Tilauksen vastaanottoilmoitus -sähköpostin pois aktiivisuudesta ja sen sijaan asettaa Tilauksen tila - maksettu aktiiviseksi.
Sitten voit kopioida otsikon ja sähköpostiasetukset vastaanottoilmoituksesta maksettu-viestiin, jolloin sen näyttä normaalilta tilausvahvistusviestiltä.