Vilkas Suite tuki ja ohjeet
- Suite »
- markkinointi »
- Google Ads konversiotapahtuma
Etsitkö Vilkas Now tukea?
Vilkas Now tukeenGoogle Ads konversiotapahtuma
Google Ads markkinointia tehtäessä on tärkeää mitata kampanjan tehokkuutta, jotta voi kohdentaa markkinointibudjettia vain tulosta tuottaviin mainoksiin ja hylätä tehottomat mainokset. Tätä varten tarvitaan Google Adsin seuranta ja konversiotapahtuma, joiden avulla saadaan tietoa kaupassa tapahtuneista ostoista ja niiden arvosta suhteessa mainoksien kuluihin.
Google Ads seurannan lisäämiselle Suite kauppaan löytyy oma tukisivunsa täältä:
https://www.vilkas.fi/tuki/suite/tuki/google-ads
Siihen liittyvän konversiotapahtuman luominen löytyy kuvattuna tältä tukisivulta.
Konversiotapahtuman lisääminen Google Ads asetuksissa
Google Adsin puolella tarvitsee määritellä konversiotapahtuma, jonka saa sitten lisättyä seurantaan. Saat lisättyä Google Adsissa konversiotapahtuman seuraavasti...
- Kirjaudu Google Ads tilillesi
- Valitse valikosta Tavoitteet ja Yhteenveto
- Jos Adsissa on jo lisättynä sivuston konversiotapahtuma voit muokata sitä tai lisää listan yläpuolelta +Luo konversiotapahtuma
- Valitse konversion tyypiksi Sivusto
- Täytä verkkosivuston verkkotunnus kohta
- Napsauta Skannaa
- Kun olet skannannut verkkotunnuksen, aukeaa näkyviin enemmän asetuksia.
- Valitse näistä alareunasta löytyvä kohta +Lisää konversiotapahtuma manuaalisesti
- Täytä aukeavan lomakkeen kentät
- Napsauta Valmis
- Valitse asennustavaksi Google Tag Manager
- Kopioi tunnukset Konversiotunnus ja Konversiotunniste
- Napsauta Valmis
Tämän jälkeen ostamisen konversiotapahtuman pitäisi löytyä nyt listasta.
Huomaa, että tilana ei aktiivinen on normaalia kunnes Google näkee, että tietoja siirtyy tämän tapahtuman kautta.
Konversiotapahtuman lisääminen seurantaan
Saat lisättyä konversiotapahtuman Google Tag Managerissa. Tähän löydät tarkemmat ohjeet tältä tukisivulta: https://www.vilkas.fi/tuki/suite/tuki/google-ads
Siinä otsikon Google Ads konversion seurannan lisääminen löytyy tarkempi kohta kohdalta opastus siitä miten Google konversion seurannan tagi lisätään ja tähän lisätään sitten yllä olevan konversiotapahtuman tunnukset.