Chatilla madallat yhteydenottokynnystä. Jos nettisivujesi kävijä ei löydä etsimäänsä, eikä voi kysyä keneltäkään, hän todennäköisesti menee etsimään tietoa kilpailijalta.Voit tarjota asiakaspalvelua verkkokaupan asiakkaille Elisa Chat -palvelun avulla. Chat-ruutu tulee näkyviin verkkokaupan sivuilla, jos joku asiakaspalvelija on kirjautunut chattiin paikalle ja asiakkaita on tällöin mahdollista auttaa reaaliajassa. Lisätietoa löytyy Elisan sivuilta: https://yrityksille.elisa.fi/chatpalvelu
Palvelun käyttöönotto
Elisa Chatin saa otettua käyttöön kaupan taustahallinnasta kohdasta Markkinointi > Elisa Chat. Sivulla olevassa tekstissä on linkki "Aloita maksuton kokeilu", josta voi täyttää yrityksen tiedot ja saa aloitettua maksuttoman kokeilun palvelun käytössä.
Kun napsauttaa "Aloita maksuton kokeilu" -linkkiä, niin aukeaa kuvan mukainen sivu, jossa voi täyttää yrityksen ja chatin kirjautumiseen tarvittavat tiedot. Tätä kautta ottamalla palvelun käyttöön tunnukset tulevat automaattisesti niiden kenttiin.
Tunnuksia pääsee muokkaamaan myös suoraan tarvittaessa napsauttamalla kohdassa Markkinointi > Elisa Chat olevaa linkkiä "Näytä tiedot". Siellä on Yrityksen tunnus ja jokaiselle eri kielelle Upotustunniste.
Jos olet palvelun ottanut käyttöön muuta kautta, niin tunnukset voi joutua katsomaan chatin upotuskoodista. Itse upotuskoodia ei tarvitse lisätä kauppaan, mutta siitä voi ottaa talteen kaupan asetuksiin tarvittavat tiedot. Alla olevassa kuvassa näkyy tuollainen koodi osittain ja siinä olevat tiedot Yrityksen tunnus(1) ja Upotustunniste(2) voi kopoioida asetussivulle.
Suositeltu asetus Elisa Chatin hallinnassa
Elisa Chatin asetuksissa suositellaan ottamaan myös jQueryn lataaminen pois päältä. Se voi aiheuttaa ongelmaa esim. tuotesivujen kuvien latautumisessa.
Hakusanat: livechat, live, zhat, livezhat, zef, chatti