Tuki - Vilkas Now
- Now »
- maksaminen »
- Verifone
Etsitkö Vilkas Suite tukea?
Vilkas Suite tukeenVerifone
Vilkas Now verkkokaupoissa löytyy myös Verifone Bluecommerce -integraatio. Ottaaksesi palvelun käyttöön, sinun täytyy tehdä sopimus Verifonen kanssa ja määritellä integraation asetukset.
Käy tilauksen tekemisen jälkeen Verifonen tilaustenkäsittely läpi, jonka jälkeen Verifone perustaa sinulle asiakkuuden. Tämän jälkeen Verifonen tilaustenkäsittely lähettää sähköpostitse sopimuksen yhteyshenkilölle tunnukset palveluun ja ohjeet.
Tässä vielä huomioita muutamiin tilauksen yhteydessä kysyttäviin asioihin:
-
Tiedot tunnistautumisesta tulevat automaattisesti.
-
Palvelutiedot / Tuotteiden tai palveluiden hinnat ovat kauppiaan omia arvioita.
-
Tilauslomakkeella kysytään myös palvelupakettivalintaa.
-
Tulevan myynnin arvio, sekä keskiostoksen arvo ovat täysin kauppiaan omia arvioita.
Verifonen yhteystiedot:
Myynti 09-47743340 arkisin 8 - 21, lauantaisin 9 - 18 ja sunnuntaisin 12 - 18
Tilaustenkäsittely 09-47743343 arkisin 8 - 16
Kaikki yhteystiedot löytyvät tarvittaessa täältä https://www.verifone.com/fi/fi/info-yhteystiedot.
Verkkokaupassa kohdassa Asetukset > Maksu saat lisättyä uutena maksutapana "Verifone"-tyyppisen maksutavan. Tämä maksutavan tyyppi on integroitu toimimaan Verifonen järjestelmän kanssa.
Kaupan hallinnan päävalikossa kohdassa Asetukset > Maksu saat lisättyä Verifone maksutavan napsauttamalla palvelun logoa ja valitsemalla Lisää.
Maksutavan yläosassa näet kohta kohdalta ohjeen käyttöönottoon ja linkit liittyville sivuille.
Maksutavan asetukset
Käyttötila - Kun olet saanut tehtyä sopimuksen Verifonen kanssa, maksutavan asetuksissa voit asettaa maksutavan käyttötilaksi Tuotannossa, ellei Verifone pyydä sinua tekemään toisin.
Kaupan julkinen avain - Tämä täytyy kopioida Verifonen hallintasivulle.
Verifonen julkinen avain - Tähän kopioidaan Verifonen julkinen avain Verifonen hallintasivulta.
Maksun paluuosoite - Tämä kopioidaan Verifonen hallintasivulle. Kaupan asiakaspuoli täytyy olla auki, että se hyväksytään.
Maksutavan lisäasetukset
Lisäasetukset -kohdassa olevia asetuksia ei tarvitse normaalisti muuttaa.
Näytä Verifonen maksutapavalinta seuraavassa tilausprosessin vaiheessa - Voit valita, missä tilausprosessin vaiheessa Verifonen maksutapavalinta näytetään.
Valitse asiakkaiden käytettävissä olevat maksutavat - Voit valita, mitä maksutapoja näytetään asiakkaille.
Käyttäjän on valittava maksutapa jatkaakseen tilausprosessia - Voit valita voiko asiakas ohittaa maksuvalintasivun ilman maksutavan valintaa vai onko se pakko valita.
Käytetty tyylitiedosto - Tyylitiedostolla voit muuttaa Verifonen maksusivun tyylejä.
Ohita Verifonen maksuvahvistussivu - Voit valita ohitetaanko Verifonen maksuvahvistussivu.
Salli asiakkaiden tallentaa maksukortin tiedot - Voit valita voivatko asiakkaat tallentaa maksukortin Verifonen järjestelmään, jolloin asiakkaan ei tarvitse syöttää kortin tietoja uudelleen Verifonen maksusivulla.
Yritän palauttaa asiakkaalle toiseen kertaan tilauksesta rahoja takaisin. Kun asiakas palautti ensimmäisen tuotteen, niin sen osalta rahojen palautus meni ok, mutta myöhemmin toisen tuotteen osalta rahan palautuksessa tulee virhe ja palautus epäonnistuu.
Pankkisiiroilla palautuksessa on eri pankeilla eri ehtoja. Esim. Nordealla voi tehdä maksusta vain yhden palautuksen. Tästä syystä palautuksien toiminnassa on rajoituksia Verifonen kautta. Tällaisessa tapauksessa rahojen palautus pitää tehdä toista kautta.
Verifonen hallinnassa kysymykset ja asetukset näyttävät hankalilta, mistä saan apua niihin?
Verifonelta saat käyttöönottoon liittyen ohjeistuksen sähköpostiin PDF-tiedostona, jonka avulla saat Verifonen omissa asetuksissa täytettyä tarvittavat tiedot.
Olen asettanut kaikki tarvittavat asetukset, mutta maksupalvelu ei testatessa toimi. Miten saan sen toimintaan?
Verifone maksutapa tarvitsee vielä lopullisen palvelun aktivoinnin. Asetuksien määrittelyn jälkeen täytyy olla vielä yhteydessä Verifoneen palvelun aktivoimiseksi.
Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Maksupalvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.
Mitä minun kannattaa tehdä, jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta. Ovatko ne oikeasti maksamattomia ja kuitata hylätyksi päivän parin päästä, jos maksua ei vieläkään näy maksupalvelussa.
Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Tästä olemme laittaneet palautetta eteenpäin ePagesille, että saataisiin tälle asetus, mutta ainakaan vielä tuo ei ole ikävä kyllä mahdollista.
Voinko muuttaa, että tilausvahvistus lähtisi asiakkaalle vasta, kun tilaus on maksettu?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Sähköpostitapahtumat > Tilauksen tila voit laittaa Tilauksen vastaanottoilmoitus -sähköpostin pois päältä ja sen sijaan asettaa Tilauksen tila - maksettu aktiiviseksi.
Sitten voit kopioida otsikon ja sähköpostiasetukset vastaanottoilmoituksesta maksettu-viestiin, jolloin sen näyttä normaalilta tilausvahvistusviestiltä.