Tuki - Vilkas Now
- Now »
- maksaminen »
- Paytrail - Vilkas Now
Etsitkö Vilkas Suite tukea?
Vilkas Suite tukeenPaytrail - Vilkas Now
Saat yhdellä sopimuksella verkkokauppaasi markkinoiden kattavimman maksutapavalikoiman. Selkeät tilitysraportit ja Extranet-kauppiasportaali tekevät kirjanpidon ja maksujen palauttamisen helpoksi, ja palvelun laadukas tekninen toteutus kestää suuretkin ostosruuhkat.
Paytrail-maksupalvelun hinta
Paytrail maksupalvelu veloittaa oman hinnastonsa mukaisen hinnan palvelunsa käytöstä. Lue lisää heidän omilta verkkosivuiltaan: https://www.paytrail.com/Käyttöönotto
Rekisteröitymisen palveluun saat tehtyä suoraan kaupan maksutavasta, jolloin saat käyttöön yllä näkyvät hinnat tai jos olet tehnyt sopimuksen jotain muuta kautta, niin voit tallentaa tunnukset suoraan maksutavalle.
Saat lisättyä Paytrail-maksupalvelun kauppaasi uutena maksutapana seuraavasti:
-
Siirry kauppasi hallinnassa kohtaan Asetukset > Maksu.
-
Valitse yläosan maksutavoista Paytrail ja lisää se kauppaasi.
-
Siirry lisäämäsi maksutavan kohtaan Asetukset.
-
Voit rekisteröityä tältä sivulta Paytrailin palveluun napsauttamalla Rekisteröidy ja tilaa Paytrail-palvelu -linkkiä tai jos sinulla on jo aiempi sopimus, niin voit täyttää tunnukset Kauppiastunnus ja Kauppiasvarmenne kenttiin.
-
Tallenna.
Kun tunnukset on tallennettuna maksutapaan ja maksutapa on asetettu näkyviin asiakkaille, maksutapa on käytettävissä, kun palvelu on asetettu aktiiviseksi Paytrailin toimesta.
Muista vielä testata miten maksutapa näkyy ja toimii kaupan asiakaspuolelta.
Paytrail-maksupalvelu kaupassasi
Kaupan Paytrail-maksutavassa asetussivulla on tunnuksien lisäksi vain kaksi asetusta:
-
Käyttötila – Tällä valitaan käytetäänko maksutapaa oikeilla kauppiastunnuksilla vai Paytrailin testitunnuksilla. Normaalisti asetus on aina "Tuotannossa".
- Aktivoi laskut manuaalisesti - Tällä asetuksella voit määritellä, että lähetetäänkö laskujen aktivointipyyntö automaattisesti Paytrailille vai käytkö aktivoimassa ne erikseen palveluntarjoajan järjestelmästä. Tällä asetuksella on merkitystä ainoastaan, jos käytät laskutuksen palvelua Paytraililta.
Kun kauppaasi tulee Paytrail-palvelulla maksettu tilaus, on se automaattisesti maksettu-tilassa, jos Paytrail on kuitannut maksun olleen kunnossa. Jos tilaus ei ole maksettu-tilassa, voit tarkistaa maksun tilan Paytrailin omasta extranetistä.
Tilaus voi olla myös maksamaton, jos asiakas ei tee maksua syystä tai toisesta loppuun asti.
Testaa vielä lopuksi kaupan asiakaspuolelta maksutavan toimivuus ainakin maksuun ohjautumiseen asti.
FAQ / UKK
Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Maksupalvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.
Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.
Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Tämä ei ole ikävä kyllä mahdollista. Tilausprosesissa asiakas hyväksyy tekevänsä tilauksen, jolloin kauppaan muodostuu tilaus ja tämän jälkeen asiakas ohjataan maksupalvelun kautta maksuun. Jos asiakas ei tee maksua loppuun, niin tilaus ei ole maksettu ja tilauksella ei ole "maksettu" tila päällä.
Voinko muuttaa, että tilausvahvistus lähtisi asiakkaalle vasta kun tilaus on maksettu?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Sähköpostitapahtumat > Tilauksen tila voit laittaa Tilauksen vastaanottoilmoitus -sähköpostin pois aktiivisuudesta ja sen sijaan asettaa Tilauksen tila - maksettu aktiiviseksi.
Sitten voit kopioida otsikon ja sähköpostiasetukset vastaanottoilmoituksesta maksettu-viestiin, jolloin sen näyttä normaalilta tilausvahvistusviestiltä.