Tuki - Vilkas Now
- Now »
- maksaminen »
- Klarna Checkout - maksutavan rekisteröiminen
Etsitkö Vilkas Suite tukea?
Vilkas Suite tukeenKlarna Checkout - maksutavan rekisteröiminen
Tällä ohjesivulla Klarna Checkout palvelun rekisteröinti kuvattu yksityiskohtaisesti. Yleisen kuvauksen Klarna Checkoutista ja sen toiminnasta löydät lukemalla ohjeen Klarna Checkout.
Klarna Checkout palvelun rekisteröinti
Klarna Checkoutin maksutavan saa otettua käyttöön seuraavasti
-
Siirry kaupan hallinnassa kohtaan Asetukset > Maksu > [avaa Klarna Checkout]
-
valitse Olen lukenut Klarnan toimitusehdot ja hyväksyn ne ja napsauta Tilaa Klarna Checkout.
-
Syötä tiedot lomakkeelle.
-
Käytä yrityksen virallisia tietoja, jotka näkyvät ytj.fi palvelussa.
-
Varmista, että Y-tunnus ja ALV-tunnus ovat täysin oikein.
-
Syötä ALV-tunnus ainostaan jos yrityksesi on ALV-rekisterissä. Muussa tapauksessa jätä se tyhjäksi.
-
-
Kun tiedot ovat oikein syötettynä, napsauta Tilaa Klarna Checkout.
Tällöin Klarnalta palautuu tunnukset maksutavalle.
Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Maksu valitessasi maksutavaksi Klarna Checkout, kohdassa Asetukset löydät sivun yläosasta Avaa lomake -linkin, jossa Klarna kysyy lomakkeella lisää tietoja.
Kun Klarnan lomakkeelle on annettu tiedot yrityksen omistajuuksista ja pankkitiedoista, Klarna käsittelee tiedot ja hyväksymisen jälkeen maksutapa alkaa toimimaan. Tässä ei normaalisti kulu kovin pitkää aikaa, mutta Klarnalta ei myöskään tule hyväksymisestä selkeää ilmoitusta. Kaupan asiakaspuolelta kannattaa itse käydä testaamassa maksutavan toiminta.
Klarna lähettää vähän myöhemmin tietoa myös Klarnan kauppiasportaalista ja kirjautumisohjeet portaaliin. Kauppiasportaalia ei tarvitse käyttää päivittäisissä maksun käsittelyissä, mutta sieltä saa otettua esim. maksukulujen raportit kirjanpitoa varten.
Milloin voin ottaa vastaan maksuja?
-
Jos Klarnan maksulomake aukeaa, eikä se viittaa testitilaan, maksutapa on toiminnassa.
-
Jos lomakkeella näkyy Pikakassa ei ole käyttävissä -ilmoitus, maksutapa ei ole vielä toiminnassa.
Klarnan kauppiastuki
Jos kaikki yllä olevat tiedot on oikein, mutta Klarna Checkoutin aktivointi ei tunnu etenevän muutaman arkipäivän aikana lainkaan, sen statusta voi kysellä suoraan Klarnan kauppaistuesta.
09 425 99 773, kauppa@klarna.fi
Jos olet yhteydessä Klarnan kauppiastukeen ja tuesta vastataan, että Vilkas voi tehdä tunnukset kauppiaalle heidän palveluunsa, se tapahtuu yllä kuvatulla tavalla eli rekisteröimällä maksutavasta Klarna Checkoutin palvelu. Vilkkaan työntekijöillä ei ole pääsyä Klarnan järjestelmään tekemään tunnuksia tai näkemään niistä tietoja.