Med Avardas betalningslösningar får du fler återkommande kunder till ditt företag, ökar dina konverteringar och förbättrar din lönsamhet. Dina kunder erbjuds ett flexibelt och kundvänligt finansieringsalternativ, samtidigt som du kan spara på marknadsföringskostnader. När din kund gör ett köp skapar de bara ett konto i din butik och tröskeln för att återvända till butiken är klart lägre.

Avarda erbjuder samma faktura- och kontobetalningsmetoder för din webbshop och din fysiska butik, vilket fungerar bra i en omnikanal-miljö.

Läs mer från Avardas webbplats.

 

Avardas tjänst finns endast på svenska, finska, norska och danska.

 

 

Fast prissättning 0,35 € + 1,99% / transaktion (lägsta fakturering 20 € / månad). Inga andra kostnader eller öppningsavgift.

 

Hur man kommer igång

 

Innan Avarda-tjänsten kan läggas till i din webbshop krävs ett avtal med Avarda och användaruppgifter för betalsättet.

Följ dessa steg för att lägga till Avarda som ett nytt betalsätt i din butik.

  1. I butiksadministrationen, gå till Inställningar > Betalning.

  2. Välj och lägg till Avarda från betalsätten högst upp.

  3. Gå till fliken Inställningar för det nya betalsättet.

  4. Fyll i fälten för Site code och Site password som du fått från Avarda.

  5. Spara.

 

 Avarda i din butik

 

Det finns olika inställningar för Avardas betalsätt som kan påverka driften i butiken.

  • Site code - Här fyller du i användarkoden för ditt Avarda-kontrakt.

  • Site password - Här fyller du i lösenordet för ditt Avarda-kontrakt.

  • Aktivera beställningen när: Beställningen markerats som Färdig att skickas - Du kan välja om du vill aktivera betalningen när din beställningsstatus är inställd som färdig att skickas.

  • Aktivera beställningen när: Beställningen markerats som Skickad - Du kan välja om du vill aktivera betalningen när din orderstatus är inställd som skickad (standard).

  • Aktivera beställningen när: Beställningen markerats som Levererad - Du kan välja om du vill aktivera betalningen när din orderstatus är inställd på levererad (standard).

  • Aktivera beställningen när: Nya spårningskoder sparats (Pakettikauppa) - Du kan välja om du vill aktivera betalningen när en spårningskod sparas för beställningen.

  • Valuta - Välj den valuta som används för betalningsmetoden.

  • Kundtyp - Välj om kunden kan vara både konsument och företag eller bara konsument eller företag.

  • Villkor - Välj vilken sida i din butik som innehåller villkoren.

När du har ställt in inställningarna för betalsättet måste du även göra betalsättet synligt för dina kunder på fliken Allmänt. Under Inställningar >> Betalning hittar du dessutom en lista över de betalsätt som används i butiken, där du kan dölja andra betalsätt om det behövs.

 

Slutligen testa hur betalsättet fungerar från kundens sida i butiken, åtminstone tills du kommer till den faktiska betalningen.

 

FAQ - Vanliga frågor

 

Jag fick en beställning i min butik utan statusen "betald". Vad betyder det?

Alla beställningar som betalas med Avarda som kommer till butiken ska vara godkända för betalning och alltid ha statusen "betald". Om statusen "betald" saknas har betalningsinformationen av någon anledning inte mottagits fullständigt för beställningen. Du kan då kontrollera att betalningen syns normalt i din betaltjänst.

Om betalningen visas normalt kan statusen "betald" läggas till manuellt i beställningen och sedan behandlas som vanligt.