Klarna Checkout som finns tillgängligt i Vilkas webbutiker fungerar nu också för B2B-kunder. Klarna Checkout erbjuder en fullständig betallösning för konsumenter och nu även företagskunder.
Klarna har nyligen utökat sin tjänst så att den nu inkluderar en funktion för företagskunder. “Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda våra e-handlare ett enklare sätt att hantera betalningar för alla sina kundgrupper, inte bara konsumenterna utan nu även företagskunderna. Vi anser det också väldigt viktigt att vi har kunnat behålla den smidighet som väldigt många gillar med vår betallösning, även nu när den också täcker behoven för företagskunder.” säger Klarnas Partner Manager Marja Merentie.
Timo Korvenoja, Sales Manager hos Vilkas, berättar: “Våra e-handlare har väntat länge på en betallösning som fungerar lika bra för B2B-kunderna som den gör för konsumenterna. Nu kan företag som handlar i butikerna enkelt identifieras med hjälp av organisationsnumret.”
“De mest populära digitala tjänsterna används främst i mobila enheter. I Sverige e-handlar nästan hälften av kunderna från sin mobil eller surfplatta och det är en trend som ser ut att fortsätta. Klarnas användarvänliga och snabba betallösning har varit väldigt omtyckt bland konsumenterna” fortsätter Korvenoja.
Enligt Korvenoja har beteendet för B2B-handeln på nätet mer och mer börjat likna beteendet för B2C-handeln och nu, med hjälp av Klarna Checkouts nya funktion kan e-handlarna erbjuda en lika smidig kundupplevelse även för företagskunder. Alla Vilkas nya kunder får B2B-funktionen färdig i sin butik, men även Vilkas existerande kunder kan lägga till funktionen i inställningarna för betalsättet. Mer instruktioner finns på vår supportsida.