AI-kompassi johdattaa verkkokauppasi tekoälyn luo

AI, AGI, GPT ja kaikki muut tekoälyn ympärillä vilisevät kirjainyhdistelmät saavat helposti pään pyörälle. Tekoäly pitäisi pian saada valjastettua verkkokaupan tarpeisiin, mutta mistä aloittaa? AI Compass näyttää oikean suunnan ja piirtää yrityksellesi kartan, jonka avulla on helppo suunnistaa tekoälyviidakossa.

Vilkas_2024_MG_0571_web
Vilkas_2024_MG_0958_web

Miksi satsata tekoälyyn liiketoiminnassa?

Tekoäly ei ole itseisarvo, vaan kannattaa miettiä, mitä lisäarvoa se voi tuottaa juuri teidän yrityksellenne.

Se voi olla esimerkiksi:

  • Ajansäästö: AI-kompassi-palvelussa aikaa vievä selvitystyö tehdään puolestasi. Kun projektin jälkeen toteutat suositeltuja toimenpiteitä tekoälyn hyödyntämiseksi, säästyy työaikaasi entisestään.
  • Asiantuntemus: AI-kompassi yhdistää sinut Vilkkaan AI-asiantuntijoiden kanssa. Käytännön käyttöönoton lisäksi täytyy huomioida mm. GDPR, tietoturva, tietosuoja, saavutettavuus, erinäiset lait ja tekijänoikeudet. Onneksi sinun ei tarvitse itse olla kaikkien näiden asioiden asiantuntija.
  • Tehokkuus: Projektityöskentelyn avulla yrityksesi tekoälypotentiaalista päästään selville nopeasti, vain kahdessa viikossa. Parhaiten tarpeisiisi sopivien AI-työkalujen käyttöönotto projektin jälkeen tehostaa parhaimmillaan koko yrityksen työskentelyä.
  • Työn laatu: Kukaan ei ole seppä syntyessään eikä ainakaan jok'ikisessä yritystoimintaan liittyvässä kysymyksessä. Tarvitsitpa apua sitten kuvankäsittelyyn, tekstintuottoon, muistiinpanojen tekemiseen, työn organisointiin tai kielien hallitsemiseen, löydämme sinulle parhaat työkalut.
  • Asiakastyytyväisyys: Asiakkaat arvostavat asioinnin helppoutta, ripeää vastausnopeutta ja asiantuntemusta. Kaikkiin näihin ja moneen muuhun asiakastyytyväisyyttä parantavaan asiaan voidaan vaikuttaa myönteisesti erilaisilla tekoäly- ja automaatioratkaisuilla.

Älykkäämpi verkkokauppa, tyytyväisemmät asiakkaat – hyppää joukkoon

Hetki, Sauna-Aatos, SMART Vilkas
Referenssi

"Tekoälyn hyödyntäminen on tuonut meille monia etuja, kuten parempaa asiakaspalvelua, asiakastyytyväisyyden kasvua ja suoran yhteyden kuluttajiin. Olemme vakuuttuneita siitä, että jokaisen yrityksen kannattaisi harkita tekoälyn käyttöä liiketoiminnassaan."

 

Janne Oksanen, Hetki Finlandin toimitusjohtaja

 

Verkkokaupan tekoäly

Jos voisit kopioida itsesi

Jos voisit kopioida itsesi, mitkä tehtävät antaisit tuolle itsesi kopiolle hoidettavaksi? Kuulostaa utopialta, mutta entä, jos se olisikin totta? On paljon työtehtäviä, jotka tekoäly voi hoitaa nopeasti ja kustannustehokkaasti.

Tekoälyn avulla voi hoitaa ja nopeuttaa monia, esimerkiksi markkinoinnin ja asiakaspalvelun, tehtäviä. Miltä kuulostaisi aina auki oleva asiakaspalvelu tai tekoälypohjainen puheenkääntäjä? Entä mainosten tekeminen käyttämällä vain murto-osaa siitä klikkaus- ja näpyttelymäärästä, jonka normaalisti käytät mainossisältöjen tekemiseen? Tämä ja paljon, paljon muuta, on jo mahdollista tekoälyn avulla, ja mahdollisuudet lisääntyvät joka hetki.

Nainen läppärillä

Palvelun sisältö

AI Compassin avulla löydämme nopeasti ja konkreettisesti teidän digitaaliseen kaupankäyntiinne parhaiten sopivat tekoälyn käyttötavat ja saavutettavissa olevat hyödyt.

Palvelussa keskitytään erityisesti markkinoinnin ja asiakaspalvelun mahdollisuuksiin.

 

✅ Nykytilan kartoitus

✅ Tekoälyn mahdollisuuksien tunnistaminen

✅ Ehdotus tekoälyn soveltamisesta markkinointiin ja asiakaspalveluun

✅ Etenemissuunnitelma tekoälyn käyttöönotosta

✅ Kehitysprojektien priorisointi

✅ Tavoitteiden ja KPI:eiden määrittely

✅ Perehdytysopas tekoälyn hyödyntämiseen

Hinta 2 950 € (alv. 0)

Projektin läpivienti

Etätapaaminen 1

  • Nykytilan kartoitus ja tekoälyratkaisujen ideointi
  • Kehitysmahdollisuuksien tunnistaminen

Asiantuntijatyö

  • Nykytila-analyysin syventäminen
  • Ideoiden jatkojalostaminen ja toteutettavuuden arviointi
  • Alustavien kehitysehdotusten ja suositusten valmistelu

Etätapaaminen 2

  • Asiantuntijan löydökset ja suositukset
  • Tunnistettujen AI-projektien priorisointi
  • Etenemissuunnitelma

Raportti

  • Tutkimustulokset ja löydökset
  • Analyysi tekoälyn, datan analytiikan ja automaation hyödyntämismahdollisuuksista
  • Ehdotukset prosessien kehittämisestä
  • Toimintasuunnitelma ja ohjeistus
Läpivientiaika 2 viikkoa

Selvitetään yhdessä tarpeenne tekoälylle

Ota yhteyttä sinulle sopivalla tavalla. Soita, pistä viestiä tai varaa aika suoraan kalenterista.

Ari Paksuniemi

Ari Paksuniemi
Senior Advisor
050 550 8077
ari@vilkas.fi 

Ari on digitaalisen kaupan ja markkinoinnin vahva moniottelija yli 20 vuoden kokemuksella. Hän on auttanut lukemattomia pieniä ja isoja B2C- ja B2B-verkkokauppoja menestymään.

Haluatko tehdä verkkokaupastasi entistä älykkäämmän? Laita viestiä tai varaa tapaaminen.

Tilaa Verkkokauppa + AI -ajankohtaiset uutiset

Verkkokauppa + AI -uutiskatsaus on sinun kaksi kertaa kuukaudessa ilmestyvä syväsukelluksesi tekoälyn maailmaan verkkokaupan näkökulmasta. Saat suoraan sähköpostiisi asiantuntijoiden analyysit, trendikatsaukset ja käytännön vinkit, jotka auttavat sinua hyödyntämään tekoälyn tuomia mahdollisuuksia.

Lue tekoälyn hyödyistä verkkokauppiaille

tekoäly_asiakaskokemus
Blogi

Verkkokaupan asiakaskokemuksen parantaminen tekoälyn avulla

Hyvä asiakaskokemus on avain menestyksekkääseen liiketoimintaan – myös verkossa. Tekoälyn hyödyntäminen verkkokaupan asiakaskokemuksen parantamisessa voi tuoda monia etuja yritykselle.
AI future customer service online
Blogi

Tekoälyavusteinen chat: Tulevaisuuden asiakaspalvelu

Perinteiset chatit ovat kriisissä. Vastaukset eivät tyydytä asiakkaita, koska palvelu on usein hidasta, kankeaa ja epäselvää.

Tässä kohtaa tekoälyavusteinen chat astuu peliin, mullistaen koko verkkokaupan asiakaspalvelun.

ecommerce merchant online shopping
Blogi

Kuinka tekoäly voi auttaa verkkokauppiasta?

Tekoäly voi auttaa verkkokauppaa tarjoamalla asiakaskokemuksen parantamista chat- ja äänibotin avulla. Tekoälyllä on myös kyky käsitellä ja analysoida suuria määriä tietoja, mikä voi auttaa verkkokauppaa paremmin ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja parantamaan heidän kokemuksiaan.

Kumppanit