Vilkas Suite verkkokauppa-alustalla tuloksellista liiketoimintaa
Keväällä 2022 Timo Korvenoja tiimeineen toivotti Vilkas Suite -kauppiaat tervetulleeksi Vilkas Go -asiakkuuksien joukkoon.
Timo pohtii, että muutos on suuri, ehkä suurempi kuin on osattu ymmärtääkään.
On selvää, että Vilkas Suite ei ole enää täysin verkkokauppojen valmiskauppa-kategoriassa. Suitea on verkkokauppa-alustan 15 vuoden elinkaaren aikana laajennettu siihen pisteeseen, että Suiten monipuolisuus mahdollistaa oman verkkokaupan viemisen uudelle tasolle.
Vilkkaan COO Timo Korvenoja
Timo on juuri oikea henkilö viemään Suite-kauppiaat uudelle liiketoiminnan asteelle ja tuottamaan tiimeineen heille parempaa palvelua. Timo on kuljettanut Vilkkaan tarinaa eteenpäin jo vuosia, kehittänyt uusia konsepteja ja etsinyt väsymättä tapoja toteuttaa verkkokauppoja yrittäjille haastavissakin toimintaympäristöissä. Verkkokaupan palvelumuotoilu ja kasvuhakkerointi - growth hacking on Timolla verissä. Kauppiassuvun vesana hänelle on luonnollista ajatella asioita kauppiaan kautta: miten verkkokauppias menestyy? Mitä sellaista osaamista Vilkas tuo tilanteeseen, jota verkkokauppias ei osannut edes ajatella saatika pyytää?
Räätälöitävyys verkkokaupassa vaatii osaamista
Monipuolinen tarkoittaa myös sitä, että Suite on räätälöitävissä. “Sen ansiosta pystymme palvelemaan asiakkaitamme henkilökohtaisemmin ja toteuttamaan nettikauppaan asioita yksilöllisten tarpeiden perusteella” Timo linjaa.
“Vuosien kokemuksen seurauksena osaamisemme Suite-kauppojen kehittämisessä on erityistä laatua. Olemme toimineet Suite-ympäristössä niin pitkään, että asiantuntijoidemme kyvykkyys on hioutunut uniikille tasolle” kertoo Timo Vilkas Go -tiimistään. Vilkas Suite onkin palvelu, jonka kehittämiseen saksalainen palveluntarjoaja ePages hyödyntää usein Vilkkaan asiantuntijoita.
“Esimerkiksi design-ammattilaistemme taidoissa yhdistyvät koodausosaaminen sekä visuaalisuuden edellyttämä silmä ja tekniset kyvyt. Unohtamatta tietenkään käytettävyyttä. Lisäksi asiantuntijoidemme tehtävän on miettiä, miten palvelumuotoilulla voidaan vaikuttaa verkkokaupan liiketoimintaan.”
Timo näkee Suite-kauppiaiden uuden paikan Vilkas Go -asiakkaina yhteistyösuhdetta vahvistavana.
Toivomme asiakkaidemme ottavan kaiken irti kertyneestä osaamisestamme asiantuntijapalveluiden ja kehitysprojektien muodossa. Haluamme saattaa Suite-kauppiaat helpommin näiden palveluiden pariin, joten luonnollinen askel oli tuoda heidät Vilkas Go -asiakkuuksien piiriin. Monet vanhimmista, jotkut jopa 15 vuotta kanssamme toimineista asiakkaistamme ovat Suite-kauppiaita. Tehtävänämme on osaltamme vahvistaa heidän asemaansa sähköisen liiketoiminnan ja verkkokaupan maailmassa - siksi Vilkas Go.
Timo tiimeineen vastaa Vilkas Suite -kauppiaista
Yksilöllisiä verkkokauppatoteutuksia
Vilkas Go -asiakkuudet Timo tiimeineen hoivaa huolella. Verkkokauppiaan tarpeiden kartoitus ja sen pohjalta syntyvä määrittely verkkokaupan ominaisuuksista, toiminnallisuuksista ja toimenpiteistä on kehitysprojektin tärkeimpiä asioita. Se luo pohjan onnistuneelle yhteiselle kokemukselle.
“Tämän jälkeen me teemme mitä lupaamme, emmekä lupaa mitään mitä ei voi toteuttaa” Timo maalaa verkkokauppaprojektin kulkua. “Luottamus ja arvostus ovat arvojamme, jotka tuomme käytäntöön suhtautumalla jokaiseen asiakkaaseen yksilöllisesti ja tuomalla projektiin ainutlaatuisen näkökulman vankkaa kokemustamme soveltaen.”
Myös pienemmät projektit, kuten bannerin vaihtamisen tai asettelumuutokset ulkonäköön Vilkas Go asiantuntijat toteuttavat asiakkaille samalla pieteetillä kuin isotkin. Pienetkään muutokset eivät kuitenkaan toteudu itsestään. “Tiedämme mikä toimii ja miten asiat kannattaa toteuttaa, koska olemme parantaneet verkkokauppoja isoilla ja pienillä muutoksilla pitkään. Optimoimme asiakkaan kannalta jatkuvasti sitä, kannattaako työ toteuttaa tuntiveloituksella vai onko tarve isompaan projektikokonaisuuteen” avaa Timo Vilkas Go liiketoimintamallia.
Yksittäisten parannusten sijaan Timo kehottaakin kiinnittämään huomion siihen, että muutosten tekeminen pohjaa oikeaan, tunnistettuun tarpeeseen: “Asiakasymmärrys on ensisijaista. Siitä kumpuaa aidot tavoitteet, jotka verkkokauppaan tehtävillä toimenpiteillä on aina oltava. Ilman tavoitteita yksittäisillä toimilla on harvoin positiivista vaikutusta myynnin kehittymiseen. Varaa aika tapaamiseen, niin selvitetään kauppasi kehitystarpeita yhdessä.”
Etsimme jokaiselle asiakkaallemme juuri heille sopivan tavan palvella heitä, sekä tarpeisiin parhaiten vastaavan Vilkkaan verkkokauppatuotteen
Vilkas Now on paras valmiskauppa-alusta
Vilkkaalla on tehty 25 vuotta työtä sen eteen, että tarjoamme palveluillamme niin isoille kuin pienemmillekin verkkokauppiaalle mahdollisimman hyvät lähtökohdat onnistua liiketoiminnassaan.
“Ymmärrämme, jos Vilkas Go ja räätälöinti ei tunnu kaikille Suite-kauppiaille kotoisalta. Olemme pohtineet tätä paljon, sillä meille kaikki asiakkaat ovat tärkeitä. Kaikilla asiakkailla on myös erilaiset tarpeet, joihin voi löytyä vastaus eri kulmista tai tuotteistamme. Me haluamme olla luotettava kumppani jokaisessa tilanteessa" avaa Timo Vilkkaalla käytyä, tulevaisuuteen ja kehittymiseen tähtäävää ajatustyötä.
"Jos esimerkiksi haluaa tehdä mahdollisimman paljon itse, suosittelen lämpimästi tähän tarpeeseen kohdennettua Vilkas Now verkkokauppaa. Siellä verkkokaupan myynnin kehitys on vahvasti kauppiaan omissa käsissä itsenäisesti tehtävien toimenpiteiden ansiosta” valottaa Timo Vilkas Now valmisverkkokaupan maailmaa.
Omatoiminen verkkokaupan kehittäminen on hyvin helppoa Vilkas Now -toimintaympäristössä. Verkkokaupan perustaminen edullisesti on yksi syy siihen, että kehittäminen on kauppiaalle myös kustannustehokasta. Toinen avaintekijä on alustan käytettävyys, joka on hyvin intuitiivista.
Now on paras verkkokauppa-alusta yrittäjälle, joka nauttii omatoimisesta tekemisestä. Editor-työkalulla kauppias muokkaa Now nettikaupan sisältöä vaivatta ja esimerkiksi ulkoasua varten kauppiaan käytössä on 20 tyylikästä, nykyaikaisen verkkokaupan vaatimusten mukaista teemaa.
"Vilkas Now on kansainvälisesti vertailtuna laadukkain verkkokauppa-alusta ominaisuuksiltaan ja käyttökokemukseltaan. Se on huolella tehty kauppiaiden todellisten tarpeiden pohjalta. Kehitystä viedään eteenpäin viikottaisilla päivityksillä" kertoo Timo suositun Now'n kasvuvaiheista.
“Siirtyminen Suitesta Now-kauppiaaksi on todella yksinkertaista. Suite kaupan tuotetiedot viedään CSV-tiedostoon ja siirretään edelleen Now-kauppaan. Tukemme on tehnyt asiaan selkeät ohjeet, joiden avulla siirron voi tehdä itse” jatkaa Timo. Tarvittaessa apua saa asiakaspalvelustamme.
Kohti entistä kannattavampaa verkkokaupan tulevaisuutta
Timo ja hänen tiiminsä ovat lähteneet innolla ottamaan suitelaisia osaksi Vilkas Go ekosysteemiä. “Toivotamme Suite-kauppiaat lämpimästi tervetulleiksi osaksi Vilkas Go’ta. Opimme toisiltamme ja yhdessä jatkamme kohti kotimaisen verkkokaupan voittokulkua.”
Kirjoittaja Noora Kahra
Noora työskentelee Vilkkaalla kumppanuuksien, myynnin ja markkinoinnin sekä asiakaspalvelun parissa. Yhteistyö ja yhteinen tekeminen on Nooraa ohjaava ajatus jokapäiväisessä työssä. Nooraa kiehtovat päätöskäyttäytymisen ilmiöt, joista hänellä on tutkintokin. Mikä vaikuttaa ihmisen päätöskäyttäytymiseen on ajoittain tekstienkin aiheena, joista myös verkkokauppias voi ammentaa uudenlaisia näkemyksiä asiakastyöskentelyyn.