Oletkin saattanut jo huomata, että Vilkkaalla on ollut syksyllä 2020 kaupallisena yhteistyökumppanina bloggari ja yrittäjä Satu Rämö. Satu on yksi Suomen ensimmäisiä sosiaalisen median vaikuttajia, jonka blogi kerää vuosirenkaita jo toisella vuosikymmenellä. Satun näkemyksiä ei kannata painaa villaisella, sillä Satu on perustanut ja ollut mukana perustamassa useita verkkokauppoja, minkä vuoksi verkkokaupankäynti on Satulle tuttua puuhaa! Vaikka kyseessä on kaupallinen yhteistyö, Satu kertoo blogipostauksissaan täysin rehellisen mielipiteensä Vilkas Now -verkkokauppa-alustasta ja Vilkkaasta. Kannattaakin siis lukea Sadun blogipostaukset läpi, jos haluat saada verkkokauppakonkarin tukea verkkokauppa-alustan valintaan! Tähän blogipostaukseen olemme koonneet kaikki Satun yhteistyössä Vilkkaan kanssa julkaisemat blogipostaukset.
“Vilkas Now on ollut ehdottomasti paras ja nopein, mitä olen kokeillut. Ulkoasun määrittäminen on ollut helppoa, valikoiden ja kategorioiden rakentaminen on ollut naurettavan iisiä (tämä on usein se, joka on aiheuttanut harmaita hiuksia muilla alustoilla) ja oheispalvelut kuten lähettäminen ja maksusysteemit oli suhteellisen helppo liittää Vilkkaaseen. Ei tarvinnut koodata mitään tai pyytä apua keneltäkään. Painelin nappuloita, raahasin palikoita ja jos tuli ongelma, katsoin tubevideolta mallia” – Satu Rämö
Juttusarjan ensimmäisessä osassa Satu kertoo kokemuksiaan Vilkkaasta, Vilkas Now -kaupan perustamisesta ja yhteistyökumppanistaan Luhran Käsityöpajasta, jonka eettisesti tuotettuja villalankoja verkkokaupassa Satu tulee juttusarjan edetessä myymään. Satu pureutuu tekstissä siihen, mihin seikkoihin aloittelevan verkkokauppiaan kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota verkkokauppaa perustettaessa, kuten esimerkiksi tuotteet ja tuoteryhmät sekä varastonhallinta. Näiden lisäksi Satu käy läpi, miksi oman kokemuksensa perusteella suosittelee juuri Vilkasta ensimmäistä verkkokauppa-alustaa tai alustan vaihtoa pohtiville.
Toisessa osassa Satu esittelee valmiin ja avatun Vilkas Now -verkkokaupan ja kertoo verkkokaupan rakentamisprosessista. Rakentamisprosessi on kirjoituksessa palasteltu eri osioihin, ja Satu kertookin erikseen huomioitaan kaupan ulkoasusta, tuotteista, yhteistyökumppaneista, Vilkkaan tuesta ja lopuksi antaa vinkkejä verkkokaupan markkinointiin. Mukavana bonuksena Satu myös vertailee eri verkkokauppa-alustoja, joita hän on uransa varrella kokeillut!
Kolmas ja viimeinen blogipostaus on omistettu seuraajien kysymyksille verkkokaupan perustamisesta. Satun seuraajissa on lukuisa määrä eri alojen pienyrittäjiä, joilta kirposi suuri määrä kysymyksiä. Satu vastailee tässä blogipostauksessa esimerkiksi asiakaspalautuksiin, Vilkkaaseen ja verkkokaupan markkinointiin liittyviin kysymyksiin. Postaukseen ja kysymyksiin liittyen Satun Instagram-tilillä on katsottavissa myös noin puolen tunnin mittainen IG-TV-video!