Lähes jokaisen verkkokalvoille on lähes poikkeuksetta piirtynyt eräs loppuviikosta koittava kulutuskarnevaali, sillä on monia yrityksiä, joiden Black Friday on paisunut jo useamman viikon mittaiseksi. Mikäli aihe ei vielä saa mustuaisiasi mustumaan entisestään, olemme koonneet yhteen aihetta koskevia sisältöjämme, joiden uskomme auttavan verkkokauppiaita vilkkaan sesongin vilskeessä.
1) Black Friday ja Cyber Monday lähestyvät – tuetaan kotimaista yrittäjää!
Lähde liikkeelle täältä! Kalenterin lehdet putoilevat ja päivä päivältä on pimeämpää. Vaikka luonto käpertyy hiljalleen talviunille, verkkokauppiaan on viimeistään nyt valmistauduttava loppuvuoden sesonkiin. Tämä teksti toimii alustuksena Vilkkaan sisällöille, joissa käsitellään verkkokauppaa Black Fridayn, Cyber Mondayn ja joulusesongin näkökulmista.
2) Verkkokauppiaan 2h+k – eli miten valmistaudut loppuvuoden sesonkiin?
Kun olet perehtynyt siihen, mistä Black Fridayssa ja Cyber Mondayssa on oikein kyse, voit luontevasti siirtää ajatukset konkreettisiin toimiin. Verkkokaupan sesonkiin olisi hyödyllisintä valmistautua silloin, kun yrityksellä on hiljaisinta, mutta vieläkään ei ole liian myöhäistä! Loppuvuoden sesonkiin valmistautumista voisi verrata esimerkiksi talon rakentamiseen; kun muuraa kantavan perustuksen, suunnittelee järkevän pohjaratkaisun ja tervaa katon vedenpitäväksi, on valmiina turvallinen ja suojaisa kotipesä tulevienkin vuosien syysmyrskyjä varten. Tässä blogikirjoituksessa käydäänkin läpi, miltä näyttää verkkokauppiaan kaksi huonetta ja keittiö, eli miten valmistaudut loppuvuoden sesonkiin.
3) Verkkoanalytiikan muistilista Black Fridaylle ja Cyber Mondaylle
Huolellisen valmistautumisen jälkeen tulisi vielä pohdiskella hetki analytiikkaa, sillä loppuvuoden sesonki on oivallinen hetki kerätä dataa verkkokauppasi kehittämistä varten. Black Fridayn ja Cyber Mondayn vaikutus varsinkin verkkokauppaan on ollut huomattava, ja täten myös suomalaisten verkkokauppiaiden kannattaa olla tietoisia muutamasta helposta tavasta valmistautua mustan perjantain ja kybermaanantain ostoryntäyksiin ja varmistua siitä, että näiden päivien myyntituloksia voidaan analysoida jälkeenpäin helposti. Tästä blogikirjoituksesta löydät hyödyllisiä neuvoja verkkokaupan valmisteluun loppuvuoden kiireitä varten analytiikan näkökulmasta.
4) Black Friday ja Cyber Monday herättivät tunteita suuntaan ja toiseen
Lopuksi sinua saattaisi kiinnostaa, mitä verkkokauppakollegasi ajattelevat Black Fridaysta ja Cyber Mondaysta. Mikäli kiinnostushermojasi kutittelee, lue tämä blogipostaus ja saat tietää! Me Vilkkaalla toivotamme sekä jaksamista loppuvuoden tohinoihin että menestystä sesongin kaupankäyntiin.