Kun verkkokaupan menestyksen ytimessä ovat asiakaskokemus ja sujuvuus, parhaat tulokset saavutetaan yhteistyöllä. Rovaniemeläinen Kivalo Design Oy on esimerkki siitä, miten Vilkkaan ja MobilePayn tiivis kumppanuus tarjoaa verkkokauppiaille konkreettisia ratkaisuja liiketoiminnan kehittämiseen.
Pohjoista muotoilua ja älykkäitä verkkokaupparatkaisuja
Rovaniemeläinen Kivalo Design Oy valmistaa kauniita ja käytännöllisiä designtuotteita, joissa pohjoisen luonnon estetiikka kohtaa toiminnallisuuden. Kivalon perustaja Heikki Alakulppi suunnittelee ja valmistaa jokaisen tuotteen itse käsityönä.
Kivalo on käyttänyt Vilkas Now -verkkokauppa-alustaa jo kolme vuotta hyvin tuloksin. Vilkkaan verkkokauppa-alusta tarjoaa modernin ja kehittyvän ekosysteemin, jossa yhteistyö kumppaneiden, kuten MobilePayn, kanssa tuo lisäarvoa verkkokauppiaille. MobilePay Checkout -maksuratkaisu täydentää Kivalon verkkokaupan palvelutarjontaa tehden ostokokemuksesta asiakkaille mahdollisimman sujuvan.
Mobiilikokemus ratkaisee ostotilanteessa
Kivalon asiakaskunnasta 65 % tekee ostoksensa mobiililaitteella. Tämä korostaa mobiilikokemuksen optimoinnin merkitystä verkkokaupassa. Kun Vilkas lanseerasi yhteistyössä MobilePayn kanssa uuden Checkout-ratkaisun, Heikki Alakulppi kiinnostui sen tarjoamista mahdollisuuksista. Ratkaisun käyttöönotto sujui nopeasti, kiitos Vilkkaan selkeiden ohjeiden ja MobilePayn kauppiasportaalin.
"MobilePay on niin suosittu maksutapa, että halusimme tarjota sen asiakkaillemme. Käyttöönotto sujui tosi helposti ja nopeasti," Alakulppi kertoo.
MobilePay Checkoutin houkuttelevuutta lisäsi myös ratkaisun kuukausimaksuttomuus, mikä madalsi kynnystä kokeilla uutta maksutapaa. Asiakkaat löysivät palvelun verkkokaupasta helposti, ja vain kahden kuukauden käytön jälkeen MobilePay nousi Kivalon suosituimmaksi maksutavaksi.
Oikeat ratkaisut maksupolulle – myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä
Vilkas tukee verkkokauppiaita tarjoamalla ajankohtaisia ja asiakaslähtöisiä ratkaisuja, kuten MobilePayn mobiilimaksutavat. Näin varmistetaan, että kauppiaat voivat vastata sekä kuluttajien odotuksiin että kehittää liiketoimintaansa kohti kasvua. Hyvin suunniteltu maksupolku ei vain lisää asiakastyytyväisyyttä, vaan myös ehkäisee ostoskorien hylkäämistä ja parantaa kauppiaan myyntituloksia.
Vilkas suosittelee verkkokauppiaille maksutapoja, joita asiakkaat haluavat käyttää, sillä puutteellinen maksutapavalikoima voi pahimmillaan johtaa keskeytettyihin ostoksiin. Hyvin toteutettu kassapolku taas auttaa kauppiaita kasvattamaan myyntiä ja parantamaan asiakastyytyväisyyttä.
Kohti kasvua ja verkkokaupan vahvistamista
Asiakkaiden käyttömäärät ja tyytyväisyys Kivalon uuteen maksuvalikoimaan ovat olleet lupaavia, ja tällä maksutapojen kokonaisuudella tullaan jatkamaan myös ensi vuonna. Vuodesta 2025 Heikki Alakulppi kertoo, että Kivalolla keskitytään entistä enemmän verkkokauppaan, ja fyysisiin tapahtumiin osallistuminen jää vähemmälle. Tavoitteena on korvata tapahtumissa tehty myynti verkkokaupan kasvulla.
Visuaalisuus ja asiakaskokemus pysyvät jatkossakin Kivalon toiminnan keskiössä. Näitä kehitetään esimerkiksi tuotevideoilla, joiden kuvaus jatkuu vuoden kiireisimmän ajan päätyttyä.