Verkkokaupan osaaminen + kotimainen digitaalinen mainonta = Vilkas Media
Olemme Vilkkaalla aina halunneet auttaa kauppiaita menestymään verkossa. Uskomme, että voimme auttaa teitä nyt vielä paremmin. Nyt voimme yhdessä tavoitella teidän olemassa olevia, sekä potentiaalisia asiakkaita digitaalisista medioista. Pystymme tarjoamaan asiakkaillemme samalta luukulta myös digitaalisen markkinoinnin palveluita. Olemme nimenneet tämän palvelumme Vilkas Mediaksi. Lähtökohta Vilkas Median asiantuntemukselle on syvällinen osaaminen ja kokemus verkkokauppiaan digitaalisesta toimintaympäristöstä. Eli autamme teitä löytämään oikeita asiakkaita ja kannattavaa myyntiä verkosta.
Isot yritykset ovat ostaneet erilaisia mainonnan palveluita digitoimistoilta ja mediataloilta jo tovin - melko hyvin tuloksin. Olemme havainneet, että kysyntä ja tarjonta ei kuitenkaan kaikilta osin kohtaa.
Mitä uutta Vilkas Media sitten tuo markkinoille? Olemme ensinnäkin tuotteistaneet nämä palvelut kaiken kokoisille verkkokaupoille. Sinulla ei tarvitse olla enää 10 000 € mainosbudjettia. Pidämme kynnyksen matalana, oli verkkokauppa iso tai pieni. Toiseksi olemme nähneet vuosien varrella, että verkkokauppiaat odottavat mainonnan kumppanilta syvällistä ymmärrystä digitaalisesta kaupankäynnistä, myös mainonnan ja mediavalintojen alueella.
“Käytännössä pienemmän verkkokauppiaan digitaalisen markkinointiviestinnän keinot ovat rajoittuneet globaaleihin medioihin ja heidän hallinnoimiin mainonnan ostoprosesseihin.”
Verkkokaupan digitaalinen mainonta, tässä menestysresepti onnistumiseen
Vilkaslaisten kokemus digitaalisesta kaupankäynnistä näkyy ja kuuluu meidän digitaalisen mainonnan ratkaisuissa. Jotta verkkokaupan mainonnasta saataisiin paras mahdollinen tuotto, on tärkeää määritellä ja päättää vastaukset: kenelle, miksi ja mitä!
Menestyksen resepti syntyy, kun ymmärrämme yhdessä:
- Mikä on verkkokaupan nykytila?
- Mihin kohtaan verkkokaupan markkinoita sijoitumme?
- Mitkä ovat asiakasprofiilimme ja miten ostajapersoonamme käyttäytyvät?
- Mikä on asiakaslupauksemme ostajapersoonillemme?
- Millaiset ostopolut ostajapersoonillamme ovat, eli mistä tavoitamme heidät ja miten ohjaamme heidät verkkokaupan asiakkaaksi?
Näiden jälkeen meillä on yhteinen ymmärrys verkkokauppasi sisällöistä ja tavoitteista. Voimme lähteä rakentamaan kaupallesi optimaalisen mediaratkaisun.
Kampanjasta jatkuvaan verkkokaupan markkinointiin
Pyrimme rakentamaan kauppiaan mediaratkaisusta mahdollisuuksien mukaan samalla myös markkinoinnin automaation, joka toimii jatkuvana myynnin generaattorina. Esim. uudelleenmarkkinointi sopii erinomaisesti verkkokauppiaille jatkuvana palveluna. Uudelleenmarkkinointi tosin edellyttää, että sivuilla on jo liikennettä ja halutaan parantaa verkkokaupan konversiota. Tai sitten natiivimainonta, joka sopii verkkokauppiaalle tilanteessa kuin tilanteessa ja erityisesti uusien asiakkaiden hankinnassa.
Uskomme, että yhdessä asiakkaamme kanssa pystymme suunnittelemaan verkkokaupalle yksilöllisen asiakaspolun. Tätä analysoimalla ja optimoimalla voidaan kasvattaa kauppiaan myyntiä lyhyellä ja pitkällä aikajänteellä.
Paras kohdennettu digitaalinen mainonta ratkaisuineen on nyt käytössänne
Vilkas Media tarjoaa verkkokauppa-alustasta riippumatta kaikille verkkokaupoille, mm. seuraavia hyväksi todennettuja mainonnan palveluita:
- Kohdennettu display-mainonta kotimaisessa mediaympäristössä
- kohdennukset esim. kiinnostuksen, alueellinen, sukupuolen mukaan
- Natiivimainonta
- Dooh (Digital out-of-home)
- SEM ja SEO (alihankintana)
- Some-mainonta (alihankintana)
Digitaalisissa medioissa on paljon potentiaalia PK-yrityksille. Palvelut ovat vuosien saatossa muuttuneet kilpailukykyiseksi ja kotimaisia medioita voidaan pitää jo aidosti vaihtoehtoina tai ainakin täydentävänä palveluna. Samalla pidetään rahat Suomessa ja tuetaan kotimaista työtä.
Buukkaa aika asiantuntijaltamme, niin jutellaan lisää verkkokauppasi näkyvyyden tarpeista.
Kirjoittaja Markku Korkiakoski
Markku on Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja, jolla on verkkokauppa-alasta jo 22 vuoden kokemus. Vilkkaan toimitusjohtaja tehtävien lisäksi hänellä on kokemusta useista eri verkkokaupoista vuodesta 2005 alkaen.