Vähittäiskaupan kova kilpailu vaatii verkkokauppiaaltakin rahaa ja resursseja vieviä markkinointitoimia. Kun kauppias saa asiakkaan ostamaan ensimmäisen kerran, asiakassuhteesta kannattaa pitää tämän jälkeen kiinni.
Jo olemassa olevalle asiakkaalle uudelleen myyminen on usein paljon helpompaa ja edullisempaa kuin uusasiakashankinta. Sopivien maksutapavaihtoehtojen tarjoamisella on suuri merkitys sille, palaako jo kerran konvertoitunut asiakas verkkokauppaan uudelleen ostoksille.
Nyt Vilkas-verkkokauppiailla on valittavissa uusi maksunvälityspalvelu, pohjoismainen Avarda. Avardan maksuvälityspalvelu sisältää kaikki verkkokaupan yleisimmät maksutavat. Kauppiaan valittavissa ovat lasku ja tili, kortti- ja verkkomaksut sekä MobilePay.
Maksutavallakin voi markkinoida
Pelkkien maksunvälityksen ydintoimintojen lisäksi Avarda tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuksia myös markkinointiin. Avardaa käyttävien kauppojen on mahdollista lisätä laskutusasiakkailleen laskun yhteyteen kuukausittain vaihtuvaa markkinointiviestintää, esimerkiksi kuponkikoodin seuraavaa ostosta varten, kehotuksen käydä arvioimassa tuote tai muun viestin. Mainospaikkaan voi upottaa myös linkin – esimerkiksi suoraan kampanjasivulle tai tuotekategoriaan.
Avardaa käytettäessä verkkokaupan kassaa voi muokata niin, että kaupan oma brändi-ilme on näkyvillä koko ostotapahtuman ajan. Avardaa voi hyödyntää kassajärjestelmänä myös kivijalkamyymälöissä, joten se soveltuu mainiosti monikanavaiseen myyntiin.
Maksutavan vaikutus asiakaskokemukseen on ilmeinen
Maksutavat ovat tietysti yksi tärkeimmistä verkkokaupan osa-alueista. Paljon puhutaan siitä, millainen vaikutus niillä on asiakaskokemukseen ja sitä kautta tilauskonversioon.
“Meille on erittäin tärkeätä, että maksuoperaattori haluaa tarjota erinomaista palvelua myös kauppiaille. Heti ensimmäisissä keskusteluissa näimme, että siihen Avardalla tosiaan on panostettu. Muun muassa sen vuoksi yhteistyön aloittaminen ja yhteisen sävelen löytäminen oli Avardan kanssa helppoa”, Vilkas Groupin myyntijohtaja Timo Korvenoja toteaa.
Lue Ehandelin juttu Vilkkaan ja Avardan yhteistyöstä.