Asiantuntijaesittely: verkkokaupankäynnin Senior Advisor Ari Paksuniemi

Hei Ari, hauska tutustua! Kertoisitko meille, kuka olet?

Terve, olen Ari. Kutsun itseäni verkkokaupankäynnin moniottelijaksi ja voin sanoa, että se on intohimoni niin töissä kuin vapaalla. Toki vastapainoja aina tarvitaan. Niitä saan kalastuksesta ja luonnosta, jossa on aina hyvä ladata akkuja ja saada uutta inspiraatiota. Olen lapinmies, joten kait samoilu metsässä on jo verissäkin.

Mitä työtehtäväsi pitävät sisällään?

Toimin Vilkkaalla verkkokaupankäynnin vanhempana asiantuntijana. Aiheena se on laaja käsite, mutta yli 20 vuoden monipuolinen kokemus B2B ja B2C kaupankäynnistä verkossa antaa hyvän selkänojan jakaa tätä tietämystä suomalaisille kauppiaille. Suosituimpia palveluita ovat nykytilan kartoitukset ja kaupankäynnin konseptoinnit. Yleensä kauppiailla on jokin haaste sähköisessä kaupankäynnissä, joka halutaan ratkaista. Toisekseen halutaan päästä kannattavaan kasvuun ja näiden haasteiden ratkaiseminen on sitä osaamiseni ydintä.

Mitkä ovat sinulle mielenkiintoisimpia työtehtäviä, joissa olet saanut olla mukana?

Työnkuvani on todella laaja – markkinoinnista aina koulutuksiin saakka. Mutta kyllä yleensä kauppiaiden kanssa tekeminen on sitä antoisinta. Silloin voin olla laajasti eri toimialojen ja tuotteiden parissa auttamassa sähköistä liiketoimintaa kehittymään.

On hyvä muistaa, että vaikka toimitaan internetissä, niin ollaan kuitenkin ihmisten kanssa tekemisissä ja pidetään perusasiat mielessä. Asiakas pitää olla keskiössä.

Miten aiempi työkokemuksesi tukee työtäsi Vilkkaalla?

Olen toiminut verkkokauppiaana itsekin, joten tiedän sen arjen ja haasteet konkreettisesti. Olen saanut olla vetämässä ja kasvattamassa pientä kauppaa isoksi ja toisaalta globaalia brändikauppaa vieläkin vahvemmaksi. Yli 20 vuodessa olen saanut nähdä aitiopaikalta suomalaisten yritysten menemisen verkkoon. Ja samalla voinut toimia verkkokaupan asiantuntijana lukuisille yrityksille, pienistä yrittäjävetoisista aina pörssiyhtiöihin saakka. Tämä ala vaatii jatkuvaa hereillä olemista, asioiden tutkimista kansainvälisesti ja kouluttautumista. Mikään ei kuitenkaan voita sitä, että saa olla aidosti itse kentällä, siellä missä kauppiaat ja asiakkaat kohtaavat.

vilkas-verkkokauppa-2269

Millainen paikka Vilkas on?

Se, että meidän palveluita käyttää niin paljon erilaisia kauppiaita, tekee täällä työskentelystä karkkikaupan verkkokaupan asiantuntijalle. Me saamme laajaa dataa ja palautetta suoraan kauppiailta. Silloin tietämys, missä suomalaisessa verkkokaupankäynnissä mennään, on meillä aina tuoretta. 

Lisäksi täällä meillä työskentelee niin ammattitaitoinen ja laaja-alainen asiantuntijatiimi, joka on aidosti kuin perhe. Täällä me kaikki ollaan samalla tasolla. Vilkas on yksinkertaisesti paras paikka, missä olen saanut olla mukana.

Haluatko jutella Arin kanssa verkkokauppasi tavoitteista tai haasteista?
Varaa aika ja siitä se juttu lähtee.

Takaisin

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Verkkokaupan 4K-kaava: Näillä ohjeilla saat kävijöitä verkkokauppaan

Tässä artikkelisarjassa verkkokaupan asiantuntijamme käsittelevät kuinka verkkokauppaa voi...

Verkkokaupan 4K-kaava: Muutama helppo tapa kehittää konversiota

Tässä sarjassa verkkokaupan asiantuntijamme käsittelevät kuinka verkkokauppaa voi kasvattaa...

Verkkokaupan 4K-kaava: Näin kasvatat asiakkaidesi ostosten kokoa

Tässä sarjassa verkkokaupan asiantuntijamme käsittelevät kuinka verkkokauppaa voi kasvattaa...